Wednesday, September 9, 2009

Jangan lafazkan - Please don't say 'IT'

There are 2 main intention writing this entry. 1st, I am the fanatic fan of the Greatest KRU and secondly kisah yang terjadi which relates to the Jangan Lafazkan song. Layan dulu video clip.




Being grown with music since at very young age, saya pernah bercita-cita nak jadi a very famous singer. Hahaha. I bet my voice was so adorable [hahaha - sila jangan muntah. Tapi suara budak tecik mmg best sebab tak pecah lagi].

Been in twice audition/talent time in school & to be glad I won both challenge. The 1st time was the talent time during 4th grade which I sang "When You Tell Me That You Love Me" by Diana Ross. Masa tu ayah la peneman saya ke Oceanic Mall cari kaset untuk berlatih. Berlatih masa nak tido & I tell u what, among the contestant I sang adult song which it may mesmerize the judges to pick me as the winner [duhh perasan lagi leh kan?].

The 2nd was in Form 1, sang "Teratai Layu di Tasik Madu" by Gee. That time was the audition for selecting team of choir. Tapi cita-cita itu terpadam begitu sahaja sebab Uwan [Nenek] saya tak bagi jadi artis. Dia tak goma [suke]. Haha terus lupekan impian tu sebab saya adalah anak yang menurut kata [walaupun di dalam kedegilan].

So ape kena mengena ngan KRU? Tak de pun sebenarnya. KRU was hit with song Mengerti tapi masa tu, saya tak suke. AWAS was the song that made me felt so in love with them. Lepas tu mula la sibuk mengumpul segala majalah, kaset, biography, etc. Majalah tu kena sorok2. Ayah tak bagi beli majalah hiburan. Ada satu masa tu, ayah found out, habis semua keratan2 akhbar, majalah kena bakar. Sedih tau. Sob..Sob... Ayah pk KRU mcm typical artis kat Mesia ni. Tapi diorang lain..

From that moment, saya berazam nak berjaya mcm KRU. KRU is not only talented tapi they all are educated person. Their music is great & outstanding by that time. They were forward from other artist. Siang malam masa study memang lagu KRU la yang menjadi halwa telinga. Dan akhirnya saya berjaya membuktikan pada ayah, minat saya pada KRU bukanlah tin kosong semata-mata. I did very well in PMR & SPM :))

Masa tu madness about KRU was about everything. Semuanya yang saya buat sure akan relate dengan KRU. Hahaha so funny. All that was a very fantastic experience & journey because dah besar ni saya dah tak fanatic artist lagi. Hanya fanatic fan to my only husband. Hehehe.

************************************************************

Now about the story that relates to this song. Saya amat pelik mengapakah kebanyakkan lelaki sanggup melukakan hati orang yang disayangi. Cubaan untuk lari dari masalah dengan mencari kegembiraan yang bersifat sementara di luar bukanlah tindakan yang bijak. Memang diakui kaum lelaki kalau serabut yang amat, lari dari masalah seketika adalah jalan terbaik bagi mereka. Release tension. Tapi yang tak bestnye bila dah terjebak dengan satu lagi masalah lain, padahal masalah sedia ada pun tak settle lagi. Sorry to all guys out there. I know bukan semuanya mcm ni & to my husband too. Im writing this in general don't meant to any specific person ok? It just based on my hearing, observation and experience. To all husband there, if u have a really kind, obedient and loving wife please "Jangan Lafazkan".

No comments: